Jak zmniejszyć spożycie soli?

Właśnie lekarz zalecił ci zmniejszenie spożycia sodu, czyli ograniczenie soli? Nie wiesz, jak się do tego zabrać, gdzie szukać sodu, z jakich produktów zrezygnować? Dobrze trafiłeś, poniżej kilka wskazówek, jak ograniczyć spożycie sodu.

Shutterstock

  1. czytaj etykiety. Obecnie graficzne przedstawienie wartości odżywczej GDA znacząco ułatwia sprawdzenie zawartości poszczególnych składników w produkcie. Wybieraj produkty, w których zawartość sodu jest najmniejsza,
  2. uważaj na E621, tak opisany produkt zawiera glutaminian sodu,
  3. zamiast konserw, gotowych marynat, produktów wędzonych stosuj żywnością świeżą, jak najmniej przetworzoną, własnoręcznie przygotowane pieczenie w marynacie ziołowej. Konserwy, wędzonki, szynki, parówki czy bekon są dosalane w celu poprawy ich smaku i wydłużenia przydatności do spożycia,
  4. zamiast warzyw konserwowych i kiszonych — wybieraj świeże,
  5. unikaj gotowych dań mrożonych i błyskawicznych, które są już doprawione,
  6. wyeliminuj spożycie słonych przekąsek tj: orzeszki solone, chipsy, krakersy. Co zamiast? Proponuję do chrupania orzechy, pestki i nasiona,
  7. zamiast soli używaj aromatycznych przypraw: do mięs świetnie nadaje się żurawina, cebula, czosnek, tymianek, curry, papryka, imbir, oregano. Ugotowane ziemniaki posypuj: pietruszką, koperkiem, w formie purée dodatkiem może być uduszony czosnek, cebulka. Do sosów do sałatek używaj bazylii, koperku, soku z cytryny, octu winnego,
  8. usuń solniczkę z zasięgu ręki i wzroku,
  9. stosuj sól magnezową i potasową - stanowią świetny substytut.

Nie wyobrażasz sobie życia bez słonych potraw?

Mam dla ciebie dobrą wiadomość!

Od słonego smaku organizm bardzo szybko się odzwyczaja, już po kilku tygodniach eliminacji soli naturalny smak żywności i ziołowych przypraw stanie się dla ciebie atrakcyjny!

Monika Frank — dietetyk

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Koktajl na płaski brzuch Grzyby zamiast mięsa. Pieczarki jako składnik diety odchudzającej Deser wspomagający odchudzanie Deser na śniadanie - badania, przepisy Kąpiel detoksykująca – przyjemna metoda ułatwiająca odchudzanie Schudła 20 kilogramów w 10 miesięcy – niezwykła przemiana Kamili Saganowskiej "Dni kobiece" a odchudzanie? Ratunku! Waga rośnie :( Chcesz schudnąć? Oto połączenia produktów, które ci to ułatwią 5 objawów, które świadczą o tym, że potrzebujesz detoksu Zioła pomocne w walce ze zbędnymi kilogramami Jagodowe smoothie owsiane Zapomnij o tłuszczu na brzuchu. Postaw na witaminowy koktajl odchudzający Metamorfozy pod okiem Szymona Murawskiego Przekąski do 100 kcal - jabłko, orzechy, warzywa, nabiał Sposoby oczyszczania organizmu z toksyn Bezsernik kokosowy ze świeżymi owocami (bez nabiału, jajek, cukru) Chlorella – multiwitamina natury Proste ciasto z burakami Kremowe lody kokosowe z owocami i nasionami chia Fit lody z czerwonej fasoli Potrawy z grilla na diecie? To możliwe! Piperyna - suplement pomagający schudnąć Dlaczego warto jeść kiełki na diecie? Ptasie mleczko z czerwonej fasoli

Popularne w tym tygodniu:

Deser wspomagający odchudzanie Koktajl na płaski brzuch Przepisy na nocne owsianki poniżej 400 kalorii Domowe zielone smoothies, które oczyszczają organizm Sok oczyszczający jelito grube, który poprawia trawienie Pij miksturę przez 3 tygodnie. W ten sposób oczyścisz jelita i schudniesz 3 kg Napój oczyszczający wątrobę Schudła 32 kilogramy w ciągu 8 miesięcy. Metamorfoza Kariny Rudzińskiej Kochanie, co ci zrobić na śniadanie? Kawę z masłem! Koktajl oczyszczający jelito grube na bazie soku z jabłek Koktajl oczyszczający wątrobę i wzmacniający układ krwionośny Co jeść na kolację, by schudnąć?